Wednesday 20 February 2013

Gina Tricot Pistage Green - swatches and review

Today it's Green Wednesday and I'm showing you a pistage green (or is it avocado green? ;)) polish from Gina Tricot. I'm normally more into bright colours, but this is actually a very nice muted colour! :)


GOOD TO KNOW ABOUT PISTAGE GREEN:

Type of polish: Shimmer.

Colour: A muted light green packed with green shimmer.

Opacity: Very good! This is two fairly thick coats.

Drying time: Normal.

Formula: Very good! Nice texture. It stays right were you want it to!

Brush: Very good! Quite thick and firm. Easy to apply with.

Shine: Shiny on its own, but I have one coat of Seche Vite in these pictures.

Accurate colour, photo vs IRL: Accurate. What you see is what you get ;) The shimmer is a bit more visible IRL though. My camera didn't want to capture it.

Grade: 4/5 :)

This is a beautiful spring polish with excellent qualities! The shimmer gives it that little extra something :)

Do you like these type of muted colours?

21 comments:

  1. Åhh den var riktigt läcker, den måste jag nog köpa mig framöver..:-)

    ReplyDelete
  2. Vilken mjuk och härlig nyans! Fin!

    ReplyDelete
  3. Den har jag kikat på massor av gånger men låtit bli att köpa. Jag tror nog att den åker med hem vid nästa Gina-besök. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, låt den komma hem till dig! ;) Det är dags nu! ;)
      Jag tror du skull passa jättebra i den!!

      Delete
  4. Jag har också den här, och jag måste säga att jag älskar den :-)
    Lite"dammig" med lite skimmer som kikar fram i rätt ljus. ....underbar :-)

    " Älvorna och Alvernas Land "
    Charlotta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, visst är den fin!! Bra beskrivning! :D Dammig med skimmer!! ;)

      Delete
  5. Oh, it is very, very, very nice... I would be happy to have this little bottle in my collection! :-)

    ReplyDelete
  6. Njaaa, inte helt övertygad B-) jag har en tyrkos/minty period nu,så denna känns för mesig.
    - Den här veckan har jag tyrkosa China Glaze DV8 som e heeelt underbar. :) Mer tyrkost åt folket!!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL! Inte tillräckligt in-your-face för dig alltså? Det kunde jag nästan gissa ;) Jag har ju alla dina mintlack... :/ Överlever dy utan de ett tag till....??
      DV8 är ju bara såååå fin! Tyrkos och holo!!! 5/5 direkt från mig!!! :D

      Delete
    2. Nja Jag börjar få abstinensbesvär. Ligger här i fosterställning och suger på tummen :P Vi måste ses snart!!! E dy ledig på fre? jag har din Candy land som vill hem till dej:)
      xoxo

      Delete
  7. Flaskbilden fick mig sugen på lacket men det verkar inte som att det skimret överförs så bra till nageln. Eller?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det överförs inte i samma mängd som flaskbilden visar, men det syns lite mer på nageln än vad de andra bilderna visar. Alltså, du kommer att se skimret, men inte i samma omfattning som i flaskan ;)

      Delete
  8. Ja, skimret fick mig också nyfiken, men syns det inte så mycket på nageln får det nog vara... =) Men otroligt fint var det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det syns inte lika mycket som i flaskan, men lite mer än på mina bilder ;)
      Tycker du ska ge det en chans! 33 kr är det värt! ;)

      Delete
  9. Hi lovey, I just love muted greens and this one looks soooo pretty on you :-). i also own a muted green: Zoya Gemma. Have a lovely evening my dear xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi love!
      I've been lemming Zoya Gemma but never bought it! :D
      It's great fun that we both love it! :D
      Take care pet!
      xxx

      Delete
  10. Den är fin, kan definitivt tänka mig detta. Gröna nyanser kan man ju inte ha för många av, eller hur? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nä, det kan aldrig bli för mycket grön i samlingen!! :D eller blått ;)
      Prova den! Värd 33 kr tycker jag!

      Delete

Feel free to leave a comment but please be respectful :) Questions will be answered here as soon as possible. Spam will automatically not be published and/or deleted. Thank you for reading!